fredag 30 augusti 2013

Wuthering Heights och en vanlig fredag

Då var det dags att försöka sig på att läsa Wuthering Heights ännu en gång. Det gick ju inte så bra förra gången men nu jäklar ska det minsann gå vägen. Det är Kate Bushs fel. Jag skyller på henne ;-) Jag är ju uppvuxen med hennes musik och jag har hört Wuthering Heights så många gånger att det tillslut skapade en stor lust till att läsa boken. Jag vill dyka in i historien. Den verkar så intensiv och full av tyngd. Men som sagt, den var svårläst och det tar bort lite av charmen med att läsa då fokus hamnar på att försöka ta sig igenom den istället för att leva sig in i själva historien. Det kanske finns en förenklad version? Hur har ni det och vad gör ni idag? Jag är fullt upptagen av telefonsamtal och papper och annat tråkigt. Jag agerar sekreterare åt mig själv idag. Synd bara att jag inte kan ta betalt.

Kram på er!