söndag 2 juni 2013

"Jag älskar havet, vinden och stjärnorna, solen som lånar guld åt himlen"

Nu är det sommar! Ett tag kände jag att den inte kunde dyka upp fort nog. Nu känner jag att det gärna får sakta ner lite så att den stannar ett tag. Skolan slutade för ungefär en vecka sen och studierna ligger för tillfället på is. Nu gäller det att hitta något att sysselsätta sig med under sommaren. Jag tycker att det är tråkigt att det inte finns fler studiemedelsberättigande sommarkurser som sträcker sig över alla sommarmånader (som inte är på högskolenivå kanske jag ska tillägga). Jag hade gladeligen studerat i sommar. Det hade passat mig perfekt att hinna komma ikapp med lite ämnen. Hur som helst så anar jag att jag kommer bli skickad på en jobbsökarkurs..hehe.. med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut så kan man kanske tycka att det är lite onödigt att gå en sådan kurs för ANDRA gången. Vi får väl se vad som bjuds! Jag är inte kräsen, men jag vill gärna känna att det inte är bortkastad tid. :-) I helgen ska jag fira Hälsinglands första pride. Det ska bli spännande! Har aldrig smakat på en regnbågsbakelse tidigare så det ser jag fram emot och en eller annan drink med en gammal vän. Som jag har saknat mina vänner här uppe i norr! Och som jag saknar mina vänner nere i söder! Synd att man inte kan vara på flera ställen samtidigt. Tror jag ska ta och klona mig! ( Då kanske jag fått mer gjort också och det hade ju varit toppen, haha)

Kram på er alla sötmuppar!